Hyper_Poland banner

Nawet dla największych sceptyków nowych technologii zastosowanie symulacji inżynierskich w procesie usprawniania produktów staje się koniecznością, nie wspominając już o wprowadzaniu ,,nowych’’ sprawniejszych modeli. Co jednak kiedy pracujemy nad naszym produktem od podstaw? Co kiedy nie mamy istniejącego produktu na którym możemy bazować? Co kiedy mając koncepcję chcemy stworzyć innowacyjny produkt?

Przed takim wyzwaniem w 2015 roku stanął zespół Hyperloop kiedy postawił sobie za cel zaprojektowanie i produkcję superszybkiego pociągu, który poradziłby sobie na istniejącej już infrastrukturze kolejowej.

Jak mając pomysł i wiedzę przejść do funkcjonującego produktu. Pojawiły się wyzwania związane m.in. z aerodynamiką pojazdu, minimalizacją masy, wytrzymałością mechaniczną w dodatku cała konstrukcja miała lewitować.

Opracowywanie kolejnych prototypów było zarówno czasochłonne, wymagało dużych nakładów pracy jak i pieniędzy. Dlatego po weryfikacji możliwych opcji zdecydowali się aby aplikować (z sukcesem) do ANSYS Startup Program, w ramach którego otrzymali pakiet oprogramowania do analiz elektromagnetycznych, mechanicznych i mechaniki płynów. Oprogramowanie wykorzystali m.in. do: obliczenia sił hamującej i lewitującej. 

Dwudziestego drugiego października 2019 roku mieliśmy okazję przekonać się jak cyfrowy model sprawdza się w praktyce podczas demonstracji technologii magrail. Na torze testowym o długości 48 metrów został przetestowany model w skali 1:5. Maksymalna prędkość podczas tego przejazdu wyniosła ok. 50 km/h, przyspieszenie 6 m/s2 i opóźnienie 15 m/s2.

Przedstawiony demonstrator Hyper Poland umożliwił pomyślne wykonanie testów następujących podsystemów:

  • Lewitacji i napędu
    1. sprawdzenie zgodności parametrów lewitacji oraz silnika liniowego z modelami numerycznymi,
    2. testy kompatybilności elektromagnetycznej,
    3. testy przeciążeniowe silnika,
    4. testy dynamiczne.
  • Elektroniki
    1. testy komunikacji,
    2. testy pracy czujników.
  • Mechaniki
    1. testy integralności konstrukcji pojazdu oraz toru.

Już w przyszłym roku w Żmigrodzie rozpoczną się testy pełnowymiarowego systemu magrail. Nie pozostaje nic innego jak kibicować naszym rodzimym startupom i życzyć powodzenia nie tylko na polskich torach, ale i na arenie międzynarodowej.

Logos banner

Jeżeli sam posiadasz innowacyjny produkt, firmę lub pomysł i chciałbyś dowiedzieć się nieco więcej na temat ANSYS Startup Program, to zachęcamy do zapoznania się z materiałami.