Ansys Fact check-in - PESA

Dlaczego bez symulacji nie ma nowoczesnego transportu szynowego?

PESA Bydgoszcz, czołowy producent pojazdów szynowych, wykorzystuje symulacje aerodynamiczne w Ansys Fluent, by projektować tabor odporny na boczny wiatr – co ma kluczowe znaczenie w procesie homologacji. Realistyczne modele pozwoliły inżynierom skrócić czas obliczeń z kilku miesięcy do 14 dni, co umożliwiło spełnienie wymagań norm oraz realizację projektu bez opóźnień i dodatkowych kosztów. Symulacje stały się nieodłącznym elementem rozwoju nowoczesnych systemów transportowych.

Dlaczego bez symulacji nie ma nowoczesnego transportu szynowego?

PESA Bydgoszcz, czołowy producent pojazdów szynowych, wykorzystuje symulacje aerodynamiczne w Ansys Fluent, by projektować tabor odporny na boczny wiatr – co ma kluczowe znaczenie w procesie homologacji. Realistyczne modele pozwoliły inżynierom skrócić czas obliczeń z kilku miesięcy do 14 dni, co umożliwiło spełnienie wymagań norm oraz realizację projektu bez opóźnień i dodatkowych kosztów. Symulacje stały się nieodłącznym elementem rozwoju nowoczesnych systemów transportowych.

Co zyskujesz dzięki symulacjom aerodynamicznym pojazdów szynowych?

  • Szybsza homologacja dzięki wiarygodnym analizom bocznego wiatru i zjawisk nieustalonych.
  • Niższe koszty prototypowania poprzez wcześniejsze wykrycie problemów konstrukcyjnych.
  • Lepsza efektywność energetyczna dzięki optymalizacji aerodynamiki pociągu oraz oporów przepływu.
  • Wyższy komfort pasażerów dzięki precyzyjnemu projektowaniu HVAC w oparciu o modelowanie CFD dla kolei.

Chcesz sprawdzić, jak symulacje komputerowe dla transportu szynowego mogą skrócić czas projektu i zwiększyć jego rentowność? Pobierz PDF, a następnie umów bezpłatną konsultację — pokażemy krok po kroku, jak wdrożyć symulacje aerodynamiczne w bieżących projektach.

Co zyskujesz dzięki symulacjom aerodynamicznym pojazdów szynowych?

  • Szybsza homologacja dzięki wiarygodnym analizom bocznego wiatru i zjawisk nieustalonych.
  • Niższe koszty prototypowania poprzez wcześniejsze wykrycie problemów konstrukcyjnych.
  • Lepsza efektywność energetyczna dzięki optymalizacji aerodynamiki pociągu oraz oporów przepływu.
  • Wyższy komfort pasażerów dzięki precyzyjnemu projektowaniu HVAC w oparciu o modelowanie CFD dla kolei.

Chcesz sprawdzić, jak symulacje komputerowe dla transportu szynowego mogą skrócić czas projektu i zwiększyć jego rentowność? Pobierz PDF, a następnie umów bezpłatną konsultację — pokażemy krok po kroku, jak wdrożyć symulacje aerodynamiczne w bieżących projektach.

Zobacz, jak symulacje mogą wspierać również Twoją firmę!

Pobierz bezpłatny PDF, z którego dowiesz się jak dzięki symulacjom:

  • Zoptymalizować aerodynamikę i zmniejszyć opór powietrza
  • Zaprojektować komfortowe i energooszczędne systemy HVAC
  • Zwiększyć bezpieczeństwo i efektywność infrastruktury kolejowej

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach organizacyjnych przez Symkom sp. z o.o.z siedzibą w Warszawie. *

    Wyrażam zgodę na przekazywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej przez Symkom zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 204, ze zm.)

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych zawartych w formularzu kontaktowym przez Symkom z siedzibą w Warszawie przy ul. Głogowej 24 w celach marketingowych i promocyjnych.

    Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pana/Pani danych osobowych oraz prawo ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne. W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt na adres office@symkom.pl

    Pola oznaczone * są obowiązkowe

    Po więcej informacji zapraszamy do informacji o naszej polityce prywatności.

    Optymalizacja konstrukcji pojazdów szynowych dzięki symulacjom Ansys

    PESA Bydgoszcz wykorzystuje symulacje komputerowe Ansys Fluent, aby analizować wpływ bocznych wiatrów na pojazdy szynowe i optymalizować ich aerodynamikę. Dzięki cyfrowemu modelowaniu firma skraca czas obliczeń, spełnia wymagania homologacyjne i unika kosztownych opóźnień projektowych.
    Top